Som la classe dels Gegants!

• On 15 de setembre de 2015
  • Itinerari d’aprenentatge, P5

Aquest any, gràcies a unes pistes que vàrem trobar per molts racons de l’escola, vam descobrir la frase “ tots som de salt”. Va resultar ser una cançó d’un grup de música saltenc on ens deixen clar que vinguem d’allà on vinguem tots som de Salt. Ens encanta aquesta cançó!

Des de llavors, vam començar a pensar en coses que fossin de Salt (una temàtica que treballarem al llarg d’aquest curs escolar). Quin munt de coses maques que tenim al nostre voltant! Als nens i nenes de la classe de P5 ens van agradar moltíssim els gegants de Salt! En Roc, l’Afra, l’Eulàlia, en Grau, etc. Tant, que quan era hora de decidir sobre quina classe volíem ser ho vam tenir gairebé tots molt clar: “ Serem la classe dels gegants!”

Ens va venir a visitar en Jordi, un geganter de la colla gegantera de Salt, i ens va explicar moltes coses que volíem saber dels gegants. Llavors vam començar a estudiar-los. Ens vam plantejar una qüestió: existeixen els gegants? Vam buscar la informació i ens vam adonar que hi havien persones arreu del món que eren gairebé tan altes com els nostres gegants. Vam aprendre a utilitzar el regle, la cinta mètrica… i quina sorpresa! Vàrem descobrir que han existit i existeixen persones que no podrien entrar a la nostra escola, perquè eren massa altes!

Hem après moltes coses dels gegants, però continuarem investigant al llarg del curs!