IA: Què passaria si no tinguéssim esquelet?
- On 14 de març de 2022
Als i les alumnes de 3r de Primària de l’escola Pia Salt ens va arribar una caixa on hi havien sobres amb preguntes per resoldre sobre un nou itinerari d’aprenentatge: Què passaria si no tinguéssim esquelet? Aleshores vam començar a invesigar sobre el nostre cos.
Vam començar observant uns llibres sobre el cos humà, vam fer una llista sobre els dubtes que teniem del nostre cos i ho vam agrupar per començar a treballar en grups d’investigació.
Després de fer unes quantes activitats,la Laia ens va portar uns òrgans de Xai. Ens ensenyava un dels òrgans que havia portat i havíem de descobrir quin era i quina funció tenia dins del nostre cos.
A continuació vam poder tocar, agafar i experimentar amb els diferents òrgans: l’estòmac, el cor, el fetge i els pulmons. Ens vam adonar de diferents coses:
- Quan bufavem per la tràquia i els pulmons s’inflaven es tornaven de color més clar, perquè tornava a arribar-los l’oxigen.
- Que al cor hi havien dues cambres, una d’entrada i l’altre de sortida.
- Que hi havia òrgans més vermells perquè tenien més sang, com el fetge, i d’altres que no ho eren tant, com l’estòmac.
- Que l’estòmac tenia dos forats un d’entrada i un de sortida.
Un cop vam haver acabat de descobrir els òrgans que ens havia portat, vam poder observar quins d’aquests estaven més protegits i perquè. Vam col·locar els diferents òrgans a dins de l’esquelet i vam observar que les costelles protegeixen els òrgans del cor i els pulmons, així com el crani protegeix el cervell.
Finalment, per acabar vam col·locar tots els òrgans sobre una silueta del cos humà alhora que vam conèixer els noms dels diferents ossos de l’esquelet.
Ens va encantar poder descobrir i aprendre les parts del nostre cos d’una manera diferent!