Services Image

Etapa 15 – 16

Recollida dels fruits

El model educatiu de les etapes anteriors no només permet i facilita que l’alumne faci un salt qualitatiu en el seu procés d’aprenentatge, sinó que exigeix de fer un pas més endavant. En efecte, en aquesta etapa toca recollir els fruits de les dues anteriors.

Aquesta formulació pot semblar estàtica, tanmateix partim de la convicció que quan parlem de recollida de fruits des de l’educació, ho fem pensant que ha arribat l’hora de posar en pràctica les estratègies apreses, amb un treball en grups heterogenis on l’alumne pugui aportar les seves particularitats.

És l’hora de la recerca interdisciplinària, i ha arribat el moment de posar al servei de la comunitat i de l’entorn el fruit de l’aprenentatge.

Per això aquest etapa és dinàmica, fomenta el treball de grup des de la pròpia personalitat, i responsabilitza gradualment l’alumne en les decisions col·lectives i individuals.

Finalment aquesta és l’etapa de la tria de l’itinerari de futur, i per aquest motiu l’escola posarà al servei de l’alumne les eines necessàries d’autoconeixement i de responsabilitat per facilitar una tria lliure i adequada als seus interessos i a les seves aptituds.

Diari d'Escola

Media

El nostre lloc per ensenyar-vos com funciona el nostre dia a dia, què fem, com ho fem i tot allò que aprenem.