“I si viatgessim a Mexicali, què posaríem a la maleta?”

“I si viatgessim a Mexicali, què posaríem a la maleta?”

“I si viatgessim a Mexicali, què posaríem a la maleta?”

  • On 27 d'abril de 2021

“I si viatgessim a Mexicali, què posaríem a la maleta?”

 

Un dia, la Laia Morató, tutora de 4t de Primària de l’Escola Pia de Salt, va arribar a classe i va llençar una pregunta als seus alumnes: “I si viatgéssim a Mexicali, què hi posaríem a la maleta?”. A partir d’aquí, els nens i nenes van començar a treballar sobre el sistema solar i els planetes, els moviments de la Terra i la seva inclinació, els hemisferis i les estacions de l’any per poder respondre a aquella pregunta. Des de la Fundació Educació Solidària, els vam proposar que ho fessin amb els seus companys i companyes de l’Instituto José Calasanz, a Mexicali (Baixa Califòrnia, Mèxic). I com que, per poder treballar plegats és important conèixer-se, el primer va ser un intercanvi de cartes i vídeos. A partir d’aquí, va néixer una bona amistat!

 

El primer que va fer l’alumnat de 4t de Primària de l’Escola Pia Salt va ser buscar en el mapa on quedava Mexicali i van descobrir que, en aquella ciutat de la frontera entre Mèxic i els Estats Units, existeix l’Instituto José Calasanz, també de l’Escola Pia.

Abans de Nadal, els companys i companyes mexicans els van escriure, presentant-se i explicant què els agrada fer, com és la seva ciutat o la seva escola. L’alumnat català es va emocionar en rebre les cartes!

IMG20210209092745 IMG20210209092214 IMG20210209091647 IMG20210209092053

Van decidir contestar, mitjançant unes cartes i dibuixos on també es presentaven i els feien algunes preguntes per avançar plegats en el seu treball. Així mateix, van gravar un vídeo per ensenyar-los la seva escola. https://drive.google.com/file/d/18EnyK6ACqOylFxrVcpmUD7IX4vj16ywU/view

La tècnica de la FES va viatjar al gener fins a la Baixa Califòrnia i va fer-hi arribar les respostes.

Ja es coneixen… i es podien posar a treballar plegats! 

Van treballar temes com el sistema solar i els planetes, els hemisferis, les estacions, les temperatures i com la situació de la Terra a prop del Sol i per la seva inclinació permet la vida. Es van qüestionar sobre “què fa que tinguem calor i què fred?” “Per què ara a Salt és de dia i a Mèxic de nit?” i van crear maquetes per explicar-s’ho.

A partir d’haver treballat aquests temes a l’aula, els nens i nenes catalans van fer moltes preguntes als seus nous companys per saber què havien de posar a la maleta si els volien visitar i aquests, des de Mèxic, els van contestar amb vídeos.

https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1aNbHOA1YYKJVSACWJIN_6ZkTXlDW9hj_

Un cop acabada la feina, a l’Escola Pia Salt van decidir compartir tot el que havien après amb els amics mexicans i ho van fer també, a través de vídeos.

https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1Z6yzrF9Hry_Gw05djrOaEiwxKcxIoGo-