ITINERARI D’APRENENTATGE: Perquè no m’agrada que em cridin?

• On 16 de març de 2020

Bon dia a tots/es,

Durant aquest segon trimestre, la classe dels Pagesos estem realitzant l’itinerari “Per què em molesta quan em criden”,  on busquem resposta a un seguit de preguntes : què és el silenci? Som capaços d’aconseguir-lo? Que ens aporta? Què és el soroll? El soroll és molest o agradable? El so què és? I una ona? Per on viatgen les ones? Sabem quines parts componen el sistema auditiu? Tothom sent igual?…

L’objectiu d’aquest Itinerari d’Aprenentatge és ser conscients de la gran contaminació acústica que creem dins i fora de l’escola i buscar solucions per reduir-la entre tots/es. Aquest itinerari hi participen mestres d’altres àrees, com el mestre de música i el mestre d’educació física, on treballen més detalladament aspectes del so.

També us volem explicar que aquest itinerari no seria possible sense la Col·laboració de la classe de primer de l’Escola Pia Olot, on també duen a terme el mateix itinerari i a final de cada bloc fem un Skype i compartim aprenentatges treballats a les diferents escoles. A continuació podeu observar algunes de les activitats que s’han dut a a terme:

IMG_20200305_094734

Avaluació inicial de com és l’orella per dins .

aparellauditiuplastilina

Maqueta de l’aparell auditiu.

auriculars

Tothom sent el mateix que jo? Joc per introduir la sordesa i la llengua de signes com a llenguatge per comunicar-se.

I vosaltres, sou capaços d’ajudar-nos a reduir contaminació acústica?