Teatre de Salt: Pell de llarinté, cua de Tiré

• On 1 de març de 2017

L’àrea de cultura de l’Ajuntament de Salt ens ha convidat al Teatre de Salt als alumnes de 1r i 2n de primària. Hem anat a veure “Pell de Llarinté, cua de Tiré”, un conte mandinga ambientat a Diakha Madina, un petit poblat situat a la part més oriental del Senegal, fronterer amb Mali. L’espectacle ens ha apropat a la tradició i la cultura africana des d’un punt de vista multicultural, integrador i humà, que reflecteix la convivència i la diversitat social en què vivim. Hem aprofitat aquesta invitació per parlar i fer activitats relacionades amb l’Àfrica i la seva cultura, des de dibuixos que reflectien alguns moments de l’obra fins a ritmes, música, debats i moments d’assemblea ben interessants.

Aquí us deixem un petit text que van escriure alguns alumnes de 1r i 2n…

Els Marrecs i els Pagesos hem anat al teatre de Salt amb bicicleta. Hem anat per molts carrers fins que hi hem arribat amb moltes ganes. Llavors ens hem assegut a les cadires per veure “Pell de llarinté, cua de Tiré”.

La Kumba i en Mahamadou volen tenir un fill, però no volen que neixi a terra com els altres, sinó en una pell de Llarinté. En Mahamadou, tot i que té molta por, se’n va a anar amb una navalla i aconsegueix una Pell de Llarinté, desprès se’n torna a casa.

El Mahamadou, la Kumba i el Bakari celebren la festa dels noms. La Kumba no vol que ballés amb el pal de fusta i decideixen anar a buscar una cua de Tiré. L’aconsegueix ballant amb les girafes.

Ens ha agradat molt. Gràcies al Teatre de Salt i l’Ajuntament per convidar-nos.